Fox ve arkadaşları, seçim sahtekarlığı iddialarıyla ilgili milyar dolarlık ABD davalarıyla karşı karşıya | Fox Haber

2020 ABD başkanlık seçimlerini takip eden aylarda, sağ kanat televizyon Haberleri Amerika’da vahşi bir batı vardı, oy verme makineleri, oy pusulalarıyla doldurulmuş bavullar ve ölü Venezüella liderleri hakkında komplo teorilerinin günün her saatinde izleyicilere tekrarlandığı, görünüşte kanunsuz, herkese açık bir yerdi.

En çılgın fikirleri primetime’da satmanın pek bir sonucu yok gibiydi.

Ama şimdi, ne yazık ki Fox HaberOne America News Network (OAN) ve Newsmax, bu cesur, yeni dünyanın yasal yargı yetkisinden muaf olmadığı ortaya çıktı – üç ağ şu anda temelsiz suçlamaların bir sonucu olarak milyar dolarlık davalarla karşı karşıya.

Haziran ayında, 28 eyalete oylama makinesi sağlayan Dominion Voting Systems’a izin verildi bu Fox CorpFox News’in ana şirketi, Rupert Murdoch ve oğlu Lachlan’ı spot ışığına çekebilecek bir durumda.

1,6 milyar dolarlık davada Dominion, Fox Corp’u ve özellikle Murdoch’ları, Fox News’in oy veren şirketin Joe Biden için seçime hile karıştırdığına dair yanlış iddiaları güçlendirmesine izin vermekle suçluyor.

Fox Corp davayı reddetmeye çalıştı, ancak bir Delaware yargıcı, Dominion’un davanın devam etmesi için yeterli kanıt gösterdiğini söyledi. Dominion, Fox News’in yanı sıra OAN ve Newsmax’a da dava açtı.

Yargıç Eric Davis, “Bu iddialar, Rupert ve Lachlan Murdoch’un ya Dominion’un seçimleri manipüle etmediğini bildikleri ya da en azından Fox News’in Dominion hakkındaki iddialarını yaymasına neden oldukları iddia edildiğinde gerçeği pervasızca göz ardı ettikleri yönündeki makul bir çıkarımı destekliyor.” söz konusu.

Davis’in kararı Fox’un sorumlu bulunacağının garantisi değil. Ancak yargıç, bunun Dominion’ın anlamsız bir girişimi olmadığını açıkça belirtti ve medya ve hukuk uzmanları Fox’un başının gerçekten belada olabileceğini düşünüyor.

Anayasa hukuku dersi veren profesör Ciara Torres-Spelliscy, “Dominion’ın Fox News’a ve bu konuda OAN’a karşı çok güçlü bir davası var” dedi. Stetson Üniversitesi’nde ve bir arkadaş Brennan Adalet Merkezitarafsız bir hukuk ve politika enstitüsü.

“Dominion’un dava açmasının nedeni, Fox ve diğer sağcı haber kuruluşlarının Dominion’un oylama makinelerinin 2020 seçimlerini Biden için Trump’tan çaldığına dair acımasız yalanları tekrarlamasıdır. Ancak Dominion’un makineleriyle ilgili tüm bu komplo teorileri tamamen saçmalıktı ve bir haber kuruluşu olarak Fox’un bunu bilmesi ve büyük yalanın bu yönüne bir megafon vermemesi gerekirdi.”

“Fox için özellikle kötü olan şey, [that] Dominion, onlardan kaydı gerçek zamanlı olarak durdurmalarını ve düzeltmelerini istedi ve Fox, oylama makinesi şirketi hakkında yanlış beyanları yaymakta ısrar etti.”

Nitekim Davis, kararında “Wall Street Journal ve New York Post da dahil olmak üzere Rupert Murdoch’un kontrolü altındaki diğer gazetelerin Başkan Trump’ın iddialarını kınadığını ve onu yenilgiyi kabul etmeye çağırdığını” kaydetti.

Fox News sözcüsü yaptığı açıklamada şunları söyledi: “Basının Amerikan seçim süreci hakkında özgürce haber yapma yeteneğini sınırlamak, bu ulusun üzerine kurulduğu özgürlüklerle taban tabana zıttır ve bu durumda galip geleceğimizden eminiz, çünkü ilk değişiklik demokrasimizin temelidir ve basın özgürlüğü korunmalıdır.”

Dominion v Fox davasında potansiyel bir emsal, Sarah Palin’in dahil olduğu yakın tarihli bir davada bulunabilir. New York Times’a dava açtı. Palin, gazetenin kampanya söylemini yanlışlıkla toplu bir silahlı saldırıya bağlayarak itibarını kötü bir şekilde zedelediğini iddia etti. Şubatta jüri tarafı Times’a göre, bir Times çalışanının halka açık bir şahsa karşı “gerçek kötü niyetle” veya gerçeği “pervasızca göz ardı ederek” hareket etmediğini tespit etmek – iftirayı kanıtlamak için gerekli kriterler.

Ancak Torres-Spelliscy, Times zaferinin Fox’a fazla umut vermemesi gerektiğini söyledi.

Torres-Spelliscy, “Palin davasında, New York Times, bir makale düzenlenirken eklenen Palin hakkındaki hatayı çabucak düzeltti” dedi.

“Buna karşılık Fox News kötü davranışı sürdürdü ve defalarca Dominion’un oylama makineleri hakkında efsaneler anlattı. Bu Dominion karalama davalarının birçoğunda yargıçların onları görevden almamalarının nedeni bu olabilir.”

Dominion, Fox ve çağdaşlarından tazminat talep eden tek şirket değil.

Oylama yazılımı sağlayan bir seçim yazılımı şirketi olan Smartmatic, bir ilçe 2020 seçimlerinde kendisini, Venezüella’nın 2013 yılında vefat eden eski başkanı Hugo Chavez’in yardımcıları tarafından “seçimleri sabitlemek amacıyla” kurulduğu iddialarına maruz buldu. dava açmak Fox Corp, Fox News ve ortakları 2,7 milyar dolara.

Yine de Fox News, ABD’deki en çok izlenen ve tartışmasız en etkili kablolu haber kanalı ve muhtemelen başarısız olamayacak kadar büyük.

Ancak, aynı zamanda her ikisi de olan daha küçük sağcı ağlar OAN ve Newsmax için durum böyle değil. dava açtı Dominion ve Smartmatic tarafından – Haziran ayında bir Delaware yargıcı reddetti Newsmax’ın Dominion davasının reddedilmesine yönelik hareketi, ancak Newsmax’ın masum mu yoksa suçlu mu olduğu konusunda tartısmadı.

“OAN’ın dava masraflarından silineceğini düşünüyorum. Herhangi bir yargıyı unutun,” dedi Angelo Carusone, şirketin başkanı ve CEO’su. Amerika için Medya Önemlidirsağcı medyayı izleyen.

Carusone, OAN’ın zaten hayatta kalmak için mücadele ettiğine dikkat çekti. düştü DirecTV kablo şirketi tarafından bildirildiğine göre Nisan ayında OAN’ın gelirinin %90’ından sorumlu.

“Zaten programlamayı küçülttüklerini, personeli işten çıkardıklarını, program sayısını azalttıklarını görmeye başladık. Dolayısıyla, uzayan bir davayı atlatmak için yeterli kaynağa sahip olmadıkları oldukça açık.”

Carusone, DirecTV tarafından hala taşınan Newsmax’ın OAN’a kıyasla “nispeten nakit akışı” olduğunu söyledi – Dominion ve Smartmatic’in aradığı milyarlarca doları ödemese bile, bir denemede hayatta kalmaya yetecek kadar.

Mayıs ayında Houston’daki NRA kongresinde Newsmax standı. Fotoğraf: Patrick T Fallon/AFP/Getty Images

Newsmax yaptığı açıklamada, “Başkan Trump ve vekilleri tarafından yapılan iddiaları bildirdiğini ve hiçbir zaman bu iddiaların doğru olduğunu bildirmediğimizi söyledi. Ayrıca Trump’ın iddialarını eleştirenleri de bildirdik” dedi.

“Dominion davası, özgür basına bir saldırıdır ve eğer galip gelirse tüm basın kuruluşlarını tehlikeye atar” diye ekledi.

OAN, yorum isteğine yanıt vermedi.

Carusone, Fox’a gelince, en önemli şeyin Murdoch’ların, yasal sürecin bir parçası olarak, onlar ve Fox’un potansiyel olarak iletişim verileri de dahil olmak üzere belgeleri teslim etmeye zorlanabilecekleri bir keşfe tabi tutulması olabilir, dedi Carusone.

6 Ocak komisyonu tarafından elde edilen kısa mesajlar, aralarında iletişim olduğunu zaten ortaya koydu. Fox News sunucuları ve Beyaz Saray yetkilileri ayaklanmayla ilgili – ve tartışılan tek şeyin bu olması pek olası görünmüyor.

Carusone, “Sanırım keşif materyallerini toplamaya başladığınızda, bulacağınız şey, Trump halkı arasında hem içeride hem de dışarıda çok özel yalanlar ve anlatılar konusunda çok fazla iletişim olduğudur.” Dedi.

Fox, OAN ve NewsMax’ten finansal olarak daha rahat olsa da, yenilmez değildir. Fox News, kablo sağlayıcılarıyla olan sözleşmelerini bu yılın sonunda yeniden müzakere edecek ve Carusone, kablo şirketlerinin davayı fiyatları düşürmek için kullanabileceğini söyledi.

Dominion ve Smartmatic davalarının bir süre daha devam etmesi muhtemel ve Fox News, OAN ve NewsMax’in nasıl tepki vereceği henüz görülmedi.

Haber kanallarının komplocu seçim sahtekarlığı iddialarına gelince, en azından bu zaten çözülmüş bir şey.

Mahkemeler, Adalet Bakanlığı, seçim görevlileri araştırdım ve görevden aldım suçlamalar, ABD İç Güvenlik Bakanlığı’nın Siber Güvenlik ve Altyapı Güvenliği Ajansı’nın yaptığı gibi.

Ajans, “3 Kasım seçimleri Amerikan tarihindeki en güvenli seçimdi” söz konusu 2020 yılında bir açıklamada.

“Seçim sürecimizle ilgili çok sayıda asılsız iddia ve yanlış bilgi verme fırsatı olduğunu bildiğimiz halde, seçimlerimizin güvenliğine ve bütünlüğüne son derece güvendiğimiz konusunda sizi temin edebiliriz ve siz de öyle yapmalısınız.”

Trump’ın başsavcısı William Barr, bunu daha az karmaşık terimlerle ifade etti.

Seçime müdahale iddiaları, Barr söylenmiş 6 Ocak komitesi “saçmalık” idi.